Massage i Aarhus

Husker du at passe godt på din krop? Den skulle gerne kunne bære dig igennem hele livet – og helst uden smerter. Derfor er det vigtigt, at du tager dig tid til at mærke efter, og at du investerer i dit eget helbred.

Det er her massage kommer ind i billedet. Massage kan nemlig bruges både forebyggende og behandlende. Hvis du for eksempel ønsker at smidiggøre og afspænde dine muskler og samtidig undgå smerter, kan fysiurgisk massage i høj grad anbefales. Dette er blot én af de forskellige typer massage, du kan få hos os. Ønsker du massage i Aarhus, er du i trygge og professionelle hænder hos Hasle Fysioterapi.

Dét kan massage gøre for dig

En professionel massage er noget af det allerbedste, du kan gøre for din krop. Massøren tager godt fat, og afhængigt af hvor mange spændinger du har, og hvor de sidder, kan en massage føles både intens og afslappende på én og samme tid.

Undervejs i behandlingen øges din blodcirkulation, og dine muskler kommer af med de ophobede affaldsstoffer. Du kan således betragte massage som en udrensende proces, og dette kan vores kunder kun bekræfte. De fortæller os ofte, at de føler sig som født på ny, når de har været en tur på briksen i vores klinik.

Er du generet af ømme muskler eller spændinger i din hverdag, kan en god massage blødgøre og løsne op for dette. Vi har blandt andet erfaring med at forebygge og afhjælpe følgende typer af smerter:

• Smerter i ryggen og lænden
  • Smerter i skuldrene
  • Smerter i nakken
  • Smerter i benene og lårene

Uanset hvilke udfordringer eller ønsker du har, vil vi gøre vores bedste for at imødekomme dem med den behandling, der matcher netop dine behov, og som giver dig optimal velvære. Book tid til en konsultation hos Hasle Fysioterapi i dag – så kan vi sammen vurdere, hvilken massage der er den rette for dig.

Massage til lindring af både stress og smerter

Arbejder du meget i den samme stilling, oplever du måske spændinger eller smerter. Dette fysiske ubehag kan i høj grad smitte af på dit humør, mens en presset hverdag omvendt kan føre til endnu flere spændinger. Dit fysiske og psykiske helbred hænger uløseligt sammen, og er det ene ikke i orden, går der næppe længe, før du også oplever udfordringer med det andet. Heldigvis kan en massage gøre underværker på begge fronter.

Når du kommer i klinikken hos os, vil du opleve, hvordan både det kropslige og det mentale kommer bedre i balance. Massage giver nemlig velvære til både krop og sind og kan således også bidrage til at lindre symptomer på psykiske problemer som stress, angst og depression. Når du slapper bedre af i hovedet, spænder du ligeledes mindre op i kroppen og passer generelt bedre på dig selv. Med en effektiv massage kan du også forebygge skader og smerter.

Hvad kan du selv gøre for at passe godt på din krop?

Der kan være mange grunde til, at du oplever smerter i kroppen. Det er selvfølgelig en stor fordel, hvis du kan beskrive, hvornår og hvordan dine smerter opstår. Det giver både dig selv og vores massører de bedste forudsætninger for at kunne forebygge smerterne fremover.

Mange skader opstår som følge af sport, men endnu flere smerteproblematikker er faktisk forårsaget af det stik modsatte – nemlig af fysisk inaktivitet. Mange danskere har i dag et stillesiddende arbejde, eksempelvis på et kontor, hvor der ikke ændres meget på arbejdsstillingen i løbet af dagen. Forkert kropsholdning og dårlige arbejdsstillinger kan give problemer med smerter i leddene.
Er du en af dem, der er i risiko for at få ondt, eller er du allerede plaget af smerter, er det vigtigt, at du er opmærksom på dine arbejdsvaner. Først og fremmest bør du tænke over at variere din arbejdsstilling, og her kan det hjælpe at anskaffe et hæve-sænke-bord. Med et hæve-sænke-bord har du mulighed for både at sidde og at stå, når du arbejder ved computeren. På denne måde kommer du løbende til at skifte stilling igennem din arbejdsdag. Det er desuden også vigtigt, at du sørger for at tage pauser og bevæge dig i løbet af arbejdsdagen.

Sidst, men ikke mindst, vil vi anbefale regelmæssige besøg hos Hasle Fysioterapi til en omgang massage i Aarhus. Det er en god investering i din sundhed, i og med at du både afhjælper og forebygger smerter samt får fornyet energi både fysisk og mentalt. På klinikken tager vi os kærligt af din krop, så den får de bedste betingelser for at kunne holde sig sund og rask igennem mange år. Desuden kan du også få foretaget et sundhedstjek hos os for at holde øje med dit generelle helbred.

Hasle Fysioterapi: Massage i Aarhus

Uanset om du trænger til en god omgang wellness-massage, en gravid-massage eller en fysiurgisk massage, er du i gode hænder hos os. Vi tilbyder massage i Aarhus udført af professionelle massører, der ofte er fysioterapeutstuderende, som har bestået deres massage-eksamen på uddannelsen. Det er således dygtige massører med den nyeste viden om kroppen og dens behov, som du kan glæde dig til at få behandling af, når du lægger dig op på briksen til en god massage hos os.

Kunne du tænke dig at prøve en massage hos os, er det blot om at få booket en tid til en konsultation gennem vores sekretær. Vi har en indledende samtale for i fællesskab at finde ud af, hvilken massageform der matcher dine behov. Men når først du er startet i et behandlingsforløb hos os, kan du let booke dine tider online. Vi glæder os til at se dig og til at byde dig velkommen hos Hasle Fysioterapi!

Ofte stillede spørgsmål

Fysiurgisk massage smidiggør og afspænder dine muskler, så du undgår smerter. En fysiurgisk massage giver dig velvære, smertelindring og afspænding i én og samme behandling og tager udgangspunkt i din krops aktuelle problematikker.

En halv times massage koster 235 kr, en times massage koster 410 kr.

Massagen øger din blodcirkulation, og dine muskler kommer af med ophobede affaldsstoffer. Massagen frigiver også spændinger og muskelsmerter, der er generende i dagligdagen.